شما اینجا هستید: خانه / بازاریابی اینترنتی / برترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی ۲۰۱۳

برترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی ۲۰۱۳

 

از سال ۲۰۰۰ بود که اینترنت هم به صورت جدی وارد فضای کسب و کارهای تجارت شد.به همین ترتیب هر ساله بر قدرت، اثر گذاری و اهمیت آن در بازار افزوده می شود.اهمیت این تجارت نوظهور به حدی رسیده است که در سال ۲۰۱۳  دیگر نمی توان آن را از تجارت ها جدا دانسته و یا آن را در مرحله دوم و سوم فعالیت های اقتصادی قرار داد.امروزه بسیاری از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که برآورد هزینه  فایده این تجارت به حدی است که باید به آن توجه ویژهای داشت. به راحتی می توان بسیاری از واحدهای فیزیکی را تعطیل کرده و با کاهش هزینه های هنگفت آنها، تجارتی ارزان ولی در حد شماره ۱ های دنیا راه اندازی کرد.

سال ۲۰۱۳ سال استراتژی های برتر تجارت اینترنت بود. برخی از برترین و موفق ترین  استراتژی ها به شرح زیر است که با هم می خوانیم:

کیفیت طراحی

سال ۲۰۱۳ رشد بسیار زیادی در کیفیت طراحی وب سایت ها مشاهده شد. بسیاری از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر اهمیت سرویس خود، طراحی و نمایش آنها نیز اثر بسیار زیادی در رضایتمندی مشتری و افزایش درآمد دارد.

کاری که APPEL و PINTEREST انجام دادهاند، .تصور اینکه فقط سرویس خوب، آنهاست که اینقدر پر طرفدارشان کرده است، کاملا غلط است!

بازاریابی نمایشی!

با اینکه تولید محتوا از نوع نوشتاری همچنان رتبه یک و بی رقیب در ایجاد رغبت مشتری و به نوعی تبلیغات برای مشتری است، سال  ۲۰۱۳ را می توان اولین سال در جهش عظیم صنعت بازاریابی نمایشی دانست.بسیاری از کارشناسان تولید محتوا به این نتیجه رسیده اند که می توان برای افزایش اثر پذیری تبلیغات و جذابیت به تولید فیلم، ویدئو، تصویر و اینفوگرافیک روی آورد.

وب سایت های نمایش دهنده این محتو  مانند PINTERESTو YOTUBE در وب سایت های نمایش دهنده  که در تولید آنها همکاری می کنند رشد بسیار زیادی داشته اند و….

 طراحی چند بعدی

این مطلب را بخوانید :   تاریخچه هشتگ و استراتژی هشتگ

ورود تلویزیون ها و ابزارهایی که امکان نمایش تصاویر و ویدئوهای ۳ بعدی را فراهم کرده اند، سال ۲۰۱۳ را به محلی برای تکاپوی زیاد تولیدکنندگان این نوع محتواها نام گذاری کرده است.

تولید وب سایتهایی که تصور واقعی تری از اجسام و نما را به بیننده القا می کند یکی از اصلی ترین فعالیت آنها بوده تا حدی که آن را به یکی از موفق ترین و پرسودترین تجارت ها در دنیای اینترنت سال ۲۰۱۳ مبدل کرد.

 بازاریابی موبایل

تقریبا می توان گفت اکثرافراد بین سنین ۱۲ تا ۳۵ سال یک وسیله  موبایلی دارند، اگر هم نداشته باشند به احتمال زیاد تبلت خواهند داشت. پس می توان گفت صنعت هایی که به هر طریقی به موبایل مربوط هستند دارای مشتریان بسیار زیادی از سنین مختلف با نیازمندی های متنوع دارند. به همین دلیل از چندین سال قبل بخش عظیمی از صنعت و تجارت اینترنت در این بخش تمرکز کرده اند. از منظر اینترنت شاهد پرفعالیت ترین آنها در سال ۲۰۱۳ بخش تولید صفحات سازه گر برای نمایش در ابزار موبایل بوده است.

 شبکه اجتماعی

چندین سال است که شبکه های اجتماعی به دنیای اینترنت وارد شده اند و هر ساله بر فعالیت و گستره آنها، افزوده میشود. تصور کنید ۱ بیلیون کاربردر فیسبوک و ۵۰۰ میلون کاربر در توئیترچه قدر میتواند منبع عظیم برای مشتریان هدفمند و افراد حاضر در شبکه های اجتماعی تقریبا با یک هدف و به صورت کاملا دسته بندی شده جمع شده اند.

به راحتی میتوان به سوی این مشتریان بالقوه سرمایه گذاری کرد، چون نوع فعالیت، علاقه مندی ها و اطلاعات متنوع دیگر مورد نیاز برای برنامه ریزی روی آنها را یک جا خواهید داشت.

شبکه های اجتماعی با توجه به ساختار خود به راحتی میتواند مکانی برای ایجاد وفاداری مشتریان شود، به همین دلیل فعالیت ها و تجارت های مرتبط با این صنعت در اینترنت سال ۲۰۱۳ رشد چشمگیری داشته است.

از مشاهده در ایجاد وفاداری، فروش هدفمند محصول، جذب و ساختاربندی مشتریان، تولید نرم افزار، و …گرفته تا ایجاد شبکه های اجتماعی تخصص در این سال موفقیت زیادی داشته است.

جستجو و بهینه سازی

این مطلب را بخوانید :   داشتن استراتژی و برنامه مشخص

از زمانی که گوگل ، کاملا خارج از تصور به عنوان غول اینترنت یکی از موثرترین شرکت های دنیا تبدیل شده است زمان زیادی نمی گذرد. این شرکت با تولید سرویس جستجوی محتوا در فضای اینترنت امروزه یکی از اصلیترین اهداف و روش های بازاریابی و ایجاد مشتری برای وب سایت ها شده است. به همین دلیل فعالیت هایی که حول و حوش این شرکت ایجاد شده است هم اهمیت بسیاری پیدا کرده اند.

از جدی ترین منابع درآمد زایی از گوگل و سرویس های آن ، بهینه سازی وبسایت ها به گونه ای که گوگل آنها را بیشتر دوست داشته باشد، می توان نام برد.در کنار مظالعه بروی الگوریتم های جستجو گوگل، تغییر ساختار فنی و محتوای سایت،آموزش و مشاوره به مدیران وب سایت ها و شرکت ها برای  بالا بردن کیفیت  SEO،  آن از اصلی ترین فعالیت های تاجران اینترنت در سال ۲۰۱۳ بوده است.

 

 

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا