شما اینجا هستید: خانه / بازاریابی اینترنتی / تضمین بقای خود با برندسازی شخصی

تضمین بقای خود با برندسازی شخصی

hozour-personal-branding-tips

من بعنوان کسی که در حوزه کارآفرینی فعالیت می کنم، نکات مهمی را راجع به برندسازی آموخته ام. مهمترین نکته این است که من برند شخصی خودم هستم و شما برند شخصی خودتان هستید. شما بعنوان یک برندشخصی می توانید پول ساز، پرفروش و خدمت رسان باشید. اگر یک کارآفرین اعتقادی به برندسازی شخصی نداشته باشد دچار مشکلات بسیاری خواهد شد. آیا شما حاضرید که در صورت سقوط شرکتی که در آن کار می کنید، خود نیز سقوط کرده و شکست خورده به نظر برسید؟

بسیاری از رهبران بزرگ کسب و کار در دنیا، از درون کسب و کارهای شکست خورده بیرون آمده اند. با علم بر این موضوع که شرکتی که در آن کار می کنید ممکن است روزی شکست بخورد ولی شما به استراتژی نیاز دارید که حفظ برند شخصی تان را در طول زمان تضمین کند. گزاره های ارزشی شخصی خود را بیابید
شما مطمئناً دارای ویژگی های منحصر بفردی هستید که در مقام یک کارآفرین به آن ها دست یافته اید. ممکن است بیش از ۵۰ سال در حال کارآفرینی بوده اید، یا مدرکی از دانشگاهی معتبر دارید و یا شاید تجربه ای متفاوت از بقیه در زمینه کاری خود داشته اید. همان ارزشی که تحت پرچم شرکت به مشتری ارائه می دهید و با آن به کارمند یک شرکت تبدیل شده اید، باید بصورت مستقیم به جامعه ارائه دهید.
ارزش های خود را دقیق مشخص کنید و در سخنان تان بیشتر و بیشتر روی آن ها تمرکز کنید. اجازه بدهید مشتریان تان از ارزش یکتایی که برای موفقیت آنها ارائه می کنید، به خوبی آگاه شوند. اگر مدیرعامل شرکتی خاص هستید، حتماً وبلاگی ایجاد کنید و در آن بصورت مرتب برای کارمندان، سهام داران و مشتریان تان بنویسید. هر قدر بیشتر راجع به تخصص تان صحبت کنید، بیشتر و بیشتر تصویر شما در اذهان ثبت خواهد شد.

به یاد داشته باشید که Apple برند فوق العاده ای است ولی این شخصیت Steve Jobs است که او را به یک برند ثابت و همیشگی تبدیل کرده است، همچنین ما از ریز شرکت ها و فعالیت های افرادی مانند هاواردهیوز ممکن است اطلاعی نداشته باشیم ولی نام آن ها در ذهن ما بعنوان یک برند نامیرا ثبت شده است.

عکس لوگو خود را بیاندازید

شما یک برند هستید و لوگو شما همان تصویرتان است. تصویر شما باید روی هر چیزی باشد و باید تصویر توسط عکاسی گرفته شود که بتواند شخصیتی که می خواهید نمایش دهید را به خوبی به تصویر بکشد. اجازه بدهید که شخصیت تجاری شما در آن عکس جلوه کند. مردم با یک تصویر جان دار و با روح بهتر از یک لوگو مرده ارتباط برقرار می کنند. اجازه بدهید زمانی که مشتریان، سهام داران و کارمندان تان به شما فکر می کنند به جای یک تصویر مرده، تصویری پرروح و جان دار در ذهن شان تداعی شود.

میان برند شخصی و برند سازمانی تمایز قایل شوید

ساخت یک کسب و کار مانند ایجاد موجود زنده ای است که بتواند روزی به خودی خود به بقایش ادامه دهد، حداقل این هدف بسیاری از کارآفرینان است. تنها مشکل ذاتی چنین کاری در این جاست که ممکن است در صورت شکست کسب و کار، خود شخص برای همیشه از بین برود. این به آن معنی نیست که Steve Jobs یا Walt Disney هیچ وقت نگران روند کار شرکت و توسعه آن نبوده اند. دلیل عدم نگرانی آنها در بیشتر مواقع به این خاطر بوده که خودشان، بعنوان شخصیت های انسانی، برند قدرتمند تری داشتند.

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا