معمولا تجارت های کوچک و یا نوپا در رسانه های اجتماعی، استراتژی و برنامه خاصی را دنبال نمی کنند اما اگر تجارت بخواهد موفق شود و در این رسانه ها قدرت فروشش را افزایش دهد، نداشتن استراتژی خاص و برنامه ای مشخص، پیشرفت آنها در یک چارچوب خاص و محدود خواهد بود که با عدم رضایت صاحبان تجارت همراه می شود.
هر رسانه اجتماعی بازدید کنندگان خاص خود را دارد، پس برای هر تجارتی باید مطالعه کرد و بهترین رسانه اجتماعی را برایش انتخاب و مدیریت کرد.
نمونه ای از جمعیت شناختی :
1- 67 درصد کاربران اینترنت از فیس بوک استفاده می کنند که این امر فیس بوک را در صدر وب سایت های اجتماعی قرار داده است
2- 60 درصد کاربران فیس بوک را بانوان تشکیل داده اند
3- اکثر کاربران اینستاگرام بین 18 تا 29 سال هستند
4- میانگین سنی کاربران توئیتر 28 سال است که اکثریت با بانوان است
5- پینترنست محبوبیت بالای نزد بانوان دارد، به طوری که 80 درصد از کاربران را آنها تشکیل می دهند
6- پینترست بیشتر برای بانوان با سواد عالیه و دانشگاهی جذاب بوده است
پس باید بر شخصیت، سبک زندگی، سطح آموزش و سن کاربران نیز مطالعه و اطلاعات کافی کسب نمایید تا بتوانید مخاطب هدف خود را انتخاب کنید، کاری که توصیه می شود از یک فرد یا افراد کارشناس استفاده نمایید.
برای انتخاب یک رسانه اجتماعی باید دید کدام یک برای نوع تجارت مناسب است و بعد از انتخاب تجارت شما وارد مرحله تولید محتوا خواهد شد و به سازماندهی معرفی تجارت شما کمک خواهد کرد.