شما اینجا هستید: خانه / بازاریابی / آموزش بازاریابی / روش هایی برای افزایش احتمال باز کردن و نتیجه بخش شدن پیامک

روش هایی برای افزایش احتمال باز کردن و نتیجه بخش شدن پیامک

 


استفاده از بازاریابی پیامکی یکی از روش های بازاریابی انبوه است که به تازگی در شرکت ها و تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات محبوبیت پیدا کرده است.

یکی از دلایل اصلی آن هزینه کم و کم دردسر بودن آن در مراحل اجرایی است. به همین دلیل روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان از این نوع تبلیغات افزوده می شود. البته درصد باز کردن SMS به طور متوسط حدود ۱۳% است و هر روز نیز از آن کاسته می شود ولی با این حال همچنان هم از لحاظ صرفه اقتصادی و هم نتیجه بخش بودن، مورد توجه می باشد.

روش هایی وجود دارد که می توان این درصد را حتی تا ۹۹% نیز افزایش داد و از آن بیشترین بهره را برد!

در زیر روش هایی برای افزایش احتمال باز کردن پیامک و حصول نتیجه را با هم بررسی می کنیم:

پیشنهادی دهید که نتوانند قبول نکنند!

دیگر کسی به کلمات تکراری توجه نمی کند. شاید باعث شود دیگر اجازه ندهد شما به او پیامک بزنید! اگر در ایمیل خود CTR ندارید چه انتظاری دارید که دریافت کننده ادامه کار مورد نظر شما را پی بگیرد.

 خب چطور آنها را ترغیب کنیم که فعالیتی انجام بدهند؟ حتما برای آنها سرویس جدیدی تعریف کنیم، طوری به آنها پیشنهاد دهیم که نتوانند صرفنظر کنند. حتما باید قبل از اینکه از او انتظار کاری داشته باشید، به او خبری دهید، مثلا” کوپن تخفیف.

البته با گوشی های هوشمند جدید می توان وسعت خدمات را نیز بیشتر کرد. به عنوان مثال شما وب سایت شبکه اجتماعی دارید که می خواهید افراد در بخشی از آن وارد شوند و از یک سرویس آن استفاده کنند. می توانید در آن پیامک، امکان استفاده رایگان برای اولین بار از این سرویس را ارائه دهید و در آن آدرس ویدئوهای تبلیغاتی و ترغیبی و برای ادامه دار شدن این کار برای او فراهم کنید.

 میزان مناسب پیامک را پیدا کنید

اگر پیامک زیاد نزنید حتما” حذف خواهید شد! و اگر کم پیامک بزنید، مطمئنا” میزان مناسب فروش را از دست خواهید داد.

یافتن حد مرز درست و مناسب برای زمان و مقدار و دفعات ارسال پیامک به مشتری اهمیت بسیاری دارد. فرض کنید فروشنده ماشین هستید و هر هفته پیامک ارسال می کنید. آیا واقعا” تصور می کنید کسی که ماشین تهیه می کند، هفته ی آینده نیز تمایل به دریافت پیشنهاد خرید اتومبیل دارد؟

این مطلب را بخوانید :   اینفوگرافیک : بازاریابی داخلی

برای یافتن چگونگی و زمان ارسال پیامک چه کاری باید انجام دهیم؟

اولین کار آنالیز کردن فعالیت خود است. زمان ومقدار درست، بستگی به محتوایی که می خواهید بفرستید، نوع فعالیت شرکت و نوع مشتریان دارد و برای هر شرکت متفاوت است. فرض کنید شما دارای یک سلمانی هستید و تا به حال هر یک ماه یکبار به شما مراجعه می شد، در اینصورت اگر هر بار مراجعه ۱۰ هزار تومان درآمد برای شما دارد پس شما از وی در یک سال ۱۲۰ هزار تومان دریافت می کردید.

حالا اگر هر سه هفته یکبار به او پیامک بزنید و زمان مراجعه او را یک هفته کاهش دهید درآمد شما از او ۱۶۰ هزارتومان می شود، اینجا ۴۰ درصد افزایش درآمد داشتید.

کلمات را به دقت انتخاب کنید

بسیاری از موبایل ها در اولین نگاه تنها بخشی از متن پیامک را نشان می دهند. پس برای مشاهده کامل آن نیاز به باز کردن پیامک دارید، یا اینکه در همان نگاه پیامک را پاک می کنید. به همین دلیل کلمات ابتدایی پیامک اهمیت بسیاری دارند. به این بخش بیشترین توجه را داشته باشید و کلماتی را انتخاب کنید که بیشتیرین میزان باز کردن پیامک را برای شما در بر داشته باشندبه عنوان مثال مک دونالد در پیامک های خود معمولا” از کلماتی مانند ۳۰ درصد کاهش قیمت یا تخفیف در ابتدا استفاده می کنند و بقیه متن را به توضیح در مورد تخفیف اختصاص می دهد.

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا