شما اینجا هستید: خانه / مقالات / كسب‌وكار / سوالاتی که باید قبل از راه اندازی کسب و کار در سال جدید از خود بپرسیم

سوالاتی که باید قبل از راه اندازی کسب و کار در سال جدید از خود بپرسیم

 

xQuestions-for-Starting-Business-2015.jpg.pagespeed.ic.AKhfnPCNmq

آیا در صدد راه اندازی کسب و کار خودتان در سال پیش رو هستید؟ تنها شما چنین ایده ای ندارید، هرساله با آغاز سال جدید کارکنان CorpNet _ بانک مشاغل اینترنتی _ شاهد بیشترین افزایش تعداد راه اندازی مشاغل در اولین ماه سال هستند. سال جدید و شروعی تازه، چه چیزی می تواند دلگرم کننده تر و هیجان انگیزتر از این فرصت باشد تا ایده هایتان را در کسب و کار خودتان دنبال کنید؟یک کارآفرین سریالی، هیجانِ فرصت های تازه را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی کند، اما این را هم می داند که راه اندازی و اجرای شغل جدید کار هرکسی نیست. ضمن اینکه شما نمی توانید خود را برای تمام جنبه های زندگی کارآفرینانه آماده سازید. اما در اینجا شش سوال مهم پیش رویتان است که باید قبل از ترک کار فعلی و شیرجه زدن در وضعیت جدید از خود بپرسید.

۱- انگیزه تان چیست؟

مردم به دلایل مختلفی به این سمت کشیده می شوند. بعضی ها از اتوبوس سواری و رفت و آمدهای روزانه خسته اند و فکر می کنند می توانند با مستقل شدن وضعیت را بهتر سازند. بعضی ها هم می خواهند موفقیت مالی استارت آپ ها، همچنین فروش اینترنتی، درآمد نقدی زیاد و بازنشستگی زودتر از موعد را تجربه کنند.

مشکل اینجاست که رییس شدن و پول زیاد درآوردن انگیزه های پایداری برای راه اندازی کسب و کار نیستند. یک کارآفرین حقیقی، برای ارتقاء سطح زندگی مردم و ارزش آفرینی در جهان است که دست به کار می شود. ایده کاری شما چیست؟ آیا قرار است درد مشترکی را برطرف کنید؟ و یا روز افراد را بهتر سازید؟ انجام کار با هدف ارزش آفرینی، در زمان های سخت شما را ثابت قدم و استوار نگه می دارد.

این مطلب را بخوانید :   «نزدیک‌ بینی بازاریابی» چیست؟

۲- ایده کارتان چقدر پخته است؟

Businessman reading bulletin board

همیشه یک ایده فوق العاده برای ساخت یک تجارت بزرگ کافی نیست. نمونه های بی شماری دیده شده است که مبتکری با استعداد، مثل یک توسعه دهنده نرم افزار و یا یک هنرمند، بر روی ساخت نمونه اولیه محصول خود متمرکز شده و تمام جنبه های دیگر تجارت را نادیده گرفته است. صرفا تولید یک محصول جالب به این معنی نیست که مشتریان پاشنه در شرکتتان را برای خرید آن خواهند کند.

اگر فکر می کنید بیشتر یک مخترع هستید تا یک کارآفرین، جای نگرانی نیست، باز هم می توانید کسب و کار خودتان را داشته باشید، اما باید به دنبال شریکی با مهارت های لازم و هوش تجاری بالا بگردید تا در تبدیل ایده شما به یک کار پر رونق کمکتان کند.

۳- چقدر طاقت دارید؟

وقتی مشتاقانه در حال انجام کارتان هستید، سخت است که از انتقادها ناراحت نشوید. اگر طرح شما برای گرفتن هزینه های کمکی رد شود و یا بازخورد منفی از مشتریان دریافت کنید حس بدی را تجربه خواهید کرد. به هر حال پذیرفته نشدن و شنیدن خبرهای بد هم قسمتی از بازی هستند، اما نمی توانید همیشه روی موج منفی باقی بمانید و همه چیز را به دل بگیرید.

تا جایی که می توانید احساساتتان را از هر موقعیتی دور نگه دارید و با خبرهای بد منطقی برخورد کنید. در خیلی از موارد انتقادها درس های مهمی را پیشکشتان می کنند، از این طریق متوجه می شوید ضعف محصولتان چیست. پس برای رسیدن به موفقیت بخش خدمات مشتریان را بهبود بخشید.

این مطلب را بخوانید :   فن مذاکره به شیوه استیو جابز

۴- آیا ایده آل گرا هستید؟

اگر به ایده آل گرایی تمایل دارید چالش بزرگتان این خواهد بود که اجازه دهید کار پیش رود و انتقادهای داخلی شنیده شوند.

چه در حال راه اندازی یک محصول باشید و چه ساخت یک اپلیکیشن، سایت یا وبلاگ، اگر منتظر کامل شدن آن بمانید هرگز وارد مرحله اجرا نخواهید شد. وقتی کاری را به %۸۰ یا %۹۰ رساندید وقت شروع فرا رسیده است.

انتظار برای به کمال رسیدن، دشمن پیشرفت است.

بر دیوارهای شرکت فیسبوک پوسترهایی با این متن چسبانده شده است: « به انجام رساندن، بهتر از به کمال رساندن است» آنها مردم را به متوسط بودن تشویق نمی کنند بلکه می خواهند هرکس هرکاری را که انجام می دهد در معرض دید همه دنیا قرار دهد.

شما باید همیشه برای رسیدن به بهترین حد ممکن تلاش کنید، اما به یاد داشته باشید که در تجارت درست مانند زندگی آشفتگی وجود دارد و نمی توان همه چیز را تا حد عالی به انجام رساند. انتظار برای به کمال رسیدن، دشمن پیشرفت است.

۵- آیا حاضرید در صورت نیاز خودتان آستین ها را بالا بزنید؟

Corbis-42-19899464

وقتی در شرکتی کار می کنید، برای نصب یک نرم افزار، تعویض مخزن جوهر پرینتر یا هنگام از کار افتادن ایمیلتان، با شخص دیگری تماس می گیرید. اما در مراحل اولیه استارت آپ مجبور می شوید بیشتر این کارها را خودتان انجام دهید، از پشتیبانی های فنی گرفته تا فروش اینترنتی.

قبل از اینکه مستقل شوید اطمینان حاصل کنید که می توانید از پس کارهای مختلف برآیید. پس از راه انداختن کارها به دنبال فرصتی باشید تا بعضی از وظایف را به کارمندان و یا سرویس های خدماتی واگذار کنید.

این مطلب را بخوانید :   مدیر باید تخصص داشته باشد یا تجربه؟

۶- وضعیت مالی تان چطور است؟

بسته به نوع حرفه شما بین شش ماه تا شش سال زمان لازم است تا کسب و کارتان توسعه یابد، درآمد داشته باشد و در نهایت به سودآوری برسد. باید از خود بپرسید آیا صبر و پول کافی برای دوام آوردن این مدت را دارید؟

در بسیاری موارد بهترین زمان برای آماده کردن زمینه استارت آپ خودتان، موقعی است که در جایی مشغول به کار هستید و درآمد دارید. وقتی از جایی درآمد ثابت داشته باشید می توانید با آزادی عمل بیشتری محصول خود را توسعه دهید.

همانطور که گفته شد نمی توانید خودتان را برای همه جنبه های راه اندازی یک کسب و کار جدید آماده سازید، اما سوالات بالا کمکتان می کند تشخیص دهید تا چه اندازه برای کنترل شرایط ناپایدار کارآفرینی آمادگی دارید. اجازه ندهید بعضی از سوالات بالا شما را بترسانند و از دنبال کردن رویاهایتان دور سازند، اما با خود روراست باشید و این چند قدم اضافه را برای شناسایی مسیری که به زودی وارد آن خواهید شد بردارید.

منبع: Mashable

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا