شما اینجا هستید: خانه / ایده های برای بهتر بودن / ماموریتِ ممکن؛ کمپین تبلیغاتی تپسی

ماموریتِ ممکن؛ کمپین تبلیغاتی تپسی

گفته می‌شود لیلی هیچگاه به مجنون نرسید.

در مورد کوه هم کوه هم روایت مشابهی هست.

و نوشدارو هم اگر چه به سهراب رسید اما واقعا دیر شده بود.

تپسی اما می‌گوید حالا ممکن کردن این ناممکن‌ها کار اوست.

طی روزهای اخیر کمپین تبلیغاتی تپسی ، ضرب المثل‌ها و داستان‌های نشدنی کهن را دستمایه قرار داده است.

کمپینی که به نظر می‌رسد دارای ظرفیت‌هایی است که همچون کمپین‌های اخیر این استارتاپ در فضای جامعه خوب دیده وشنیده شود.

همچون کمپین‌های تبلیغاتی قبلی تپسی « از برزیل تا آرژانتین 4 هزارتومان! » « زنده باد مسافران / زنده باد رانندگان همه تاکسی‌های اینترنتی » و « به تعدادی یابنده / سازنده نیاز داریم» در اینجا هم یک شوخی کلامی در خدمت یک ایهام و اشاره به موضوع اصلی‌تری قرار گرفته است.

در اینجا هم هسته اصلی پیام تبلیغ روی حرکت و جابه جایی (Mobilityُ) هوشمند بنا شده است.

اما اگر در کمپین قبلی تاکید برغیر قابل باور بودن مسیر و قیمت برای مسافران بود در کمپین فعلی اشاره‌های مشخص‌تری به روند تخصصی کسب و کار تپسی در صنعت حمل و نقل شده است.

در کمپین تبلیغاتی تپسی همچنین تاکید بر انجام ناممکن‌ها، ناشده‌ها و محدودیت‌هایی است که در ( فضای سنتی حمل و نقل ) وجود  داشته است.

اشاره به فاصله کوه به کوه و تشنه به چشمه و مجنون به لیلی علاوه بر اینکه اشاره به موضوع تخصصی حمل و نقل است موضوع تمایز از رقیب اصلی ( اسنپ ) را هم در خود دارد.

و  احتمالا مفهوم  برخی از این شوخی‌ها ( مثل همان که خودتان میدانید و بیشتر از این مستقیم به آن اشاره نمی‌کنیم! )  با ریسک‌هایی انتقادی هم همراه است.

 

 

کمپین تبلیغاتی تپسی و ایجاد تمایز با رقیب

در حالی که شرکت اسنپ طی هفته‌های اخیر با تغییر برندینگ و لوگو عملا مدل کسب و کار خود را به سمت سوپراپ ( Super App) متمرکز کرده حالا تپسی با این کمپین واضح می‌کند روی تخصص حمل و نقل متمرکز شده است.
این موضوع به نوعی مشخص کردن مرزهای بین دو رقیب هم  هست.

به خصوص که شرکت اخیرا اعلام کرده بود  روی عرضه امکانات خاص برای رانندگان تپسی تمرکز کرده است.

اما کمپین تبلیغاتی تپسی در لایه زیرین خود به موضوع دیگری هم اشاره دارد: اشاره به ایرانی بودن که اتفاقا این موضوع هم در جهت تمایز از رقیب اصلی است.

تپسی با این کمپین با استفاده از ضرب المثل‌ها روی موضوع ایرانی بودن مشکلات و راه‌حل‌ها اشاره دارد.

استفاده از مثل‌های مشهوری که تلاش می‌کند ایرانی بودن تپسی را برجسته کند  و این هم چیزی نیست که مثلا شرکت اسنپ ( که اخیرا هم در رویداد یلدای استارتاپی تایید کردند  بیش از 80 درصد سهامش در اختیار خارجی‌هاست ) بتواند  از آن استفاده کند.

در پشت کمپین‌های اخیر شرکت تپسی شرکت فاینال تارگت قرار دارد.

شرکتی که پیش از این نیز در حوزه تبلیغات برای چندین استارتاپ ایرانی کارهای مشابه‌ای را انجام داده است.

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا