شما اینجا هستید: خانه / بازاریابی اینترنتی / متخصص سئو خود را چگونه انتخاب کنیم؟

متخصص سئو خود را چگونه انتخاب کنیم؟

در شرایط  رقابتی کنونی افراد زیادی در زمینه سئو سایت و حضور شما در صفحه اول گوگل فعالیت میکنند، ولی آیا میتوانید تجارت خود را به هرکسی بسپارید؟ در انتخاب متخصص سئو خود باید بسیار دقیق و حساس باشید زیرا استفاده از تکنیک های میانبر و فریب موتورهای جستجو ممکن است باعث جریمه شدن سایت شما از طرف گوگل در درازمدت شود. نکات ساده ای هستند که شما را در تشخیص متخصص سئو یاری میکنند. قبل از استخدام متخصص سئو یک گزارش از وضعیت کنونی سایت خود و ایده های او برای بهبود آن بخواهید. (برای آشنایی بیشتر مفهوم سئو میتوانید به مقاله سئو چیست؟ را مطالعه کنید)

متخصص سئو خود را بدقت انتخاب کنید

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر آگاه باشید که فرد مدعی کارشناس سئو واقعی نیست:

  • متخصص سئو رتبه اول گوگل را برای شما تضمین کند

اگر متخصص سئو شما ادعا میکند که در زمان کوتاهی شما را به رتبه اول نتایج گوگل میرساند به او اعتماد نکنید. هیچ راهی برای معرفی سریع سایت شما به گوگل و یا همکاری مستقیم یک متخصص سئو با گوگل نیست. تنها راه معرفی سایت شما به گوگل از طریق افزودن مستقیم لینک سایت شما یا معرفی نقشه سایت به گوگل است که برای انجام آن نیازی به متخصص سئو یا سئو کار ندارید. برای درک بهتر نقشه سایت به مقاله نقشه سایت چیست؟ مراجعه کنید.

  • متخصص سئو شما را بطور کامل در جریان فعالیت های خود قرار نمیدهد

هرتغییر یا فعالیتی که برای شما مبهم است را از متخصص سئو خود بپرسید زیرا اگر از طرف شما کارهایی مخالف با قوانین گوگل انجام دهند سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل حذف خواهد شد. شما مسئول عملکرد افرادی هستید که برای شما کار میکنند و متخصص سئو یکی از آنهاست پس اجازه دارید که در جریان کار او بوده و از هر تغییری آگاه باشید.

  • متخصص سئو کار شما را با هزینه ای پایین میپذیرد

سئو سایت و رسیدن به نتایج مطلوب کاری زمانبر و ارزشمند بوده و به مراتب از طراحی اولیه سایت مشکل تر است، از اینرو یک متخصص سئو واقعی زمان و تجربه زیادی را برای بهبود وضعیت سایت شما هزینه میکند. در صورتیکه فردی حاضر به انجام این کار با هزینه اندک و یا در زمان کوتاهی است به او اعتماد نکنید زیرا مسلما متخصص سئو شما به دنبال فریب گوگل خواهد بود.

  • متخصص سئو لینک های زیادی به سایت شما وارد میکند

یکی از مهمترین عوامل در سئو سایت لینک های ورودی به سایت و معرفی صفحات شما در سایتهای معتبر است، ولی در نقطه مقابل معرفی سایت شما توسط متخصص سئو در سایت های اشتراک گذاری لینک و یا سایت های رایگان آگهی در نهایت موجب کاهش اعتبار سایت شما و جریمه از طرف گوگل خواهد شد. بر لینک های ورودی به سایت خود و کیفیت آنها نظارت کنید و از متخصص سئو خود در این زمینه توضیحات کافی را طلب کنید.

  • متخصص سئو کلمات کلیدی طولانی و یا غیر مرتبط را پیشنهاد میدهد

کسب رتبه های بالا در نتایج گوگل بسیار مورد پسند و مطلوب است ولی شما باید در کلماتی اول باشید که کاربران اینترنتی بدنبال آن هستند، بطور مثال “متخصص سئو” کلمه کلیدی مناسبی است ولی “متخصص سئو وبسیما” چندان جستجویی ندارد زیرا افرادی که بدنبال متخصص سئو هستند نام شما را نمیدانند! پس استفاده از نام شرکت شما در کلمات کلیدی از طرف متخصص سئو در واقع نوعی فریب شما خواهد بود. کلمات کلیدی خود را بررسی کنید و در انتخاب آنها نظر دهید، خود را بجای کاربران قرار دهید و فکر کنید که چه عباراتی ممکن است بیشتر جستجو شوند یا معرف واقعی فعالیت شما هستند.

  • متخصص سئو بازدید سایت را به یکباره افزایش میدهد

افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا وضعیت سئو و اعتبار سایت شما را بهبود میبخشد ولی مسیری که متخصص سئو بازدیدکنندگان را به سایت شما راهنمایی میکند، تعداد صفحات بازدید شده و زمان حضور آنها در سایت اهمیت بالایی دارد. با توجه به هزینه تبلیغات اینترنتی در ایران باید رابطه ای منطقی بین میزان پرداخت شما و تعداد بازدید برقرار باشد در غیر اینصورت توضیحات لازم را از متخصص سئو خود بخواهید تا در صورت هرگونه تخلفی سریعا جلوی آن را بگیرید.

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا