شما اینجا هستید: خانه / دانستی های بیشتر / چرا نباید اعضاء لازم برای صفحات یا کانال‌های اجتماعی را بخریم؟

چرا نباید اعضاء لازم برای صفحات یا کانال‌های اجتماعی را بخریم؟

هرچند که دسترسی و فعالیت در برخی از شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی برای بازاریابی در ایران با محدودیت‌هایی روبرو است، اما مطمئناً بازهم یکی از برنامه‌های آینده شما برای کسب‌وکار خودتان افزایش تعداد مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی است، خصوصاً الان که تب استفاده از کانال‌های تلگرام بسیار زیاد شده است.

با توجه به این نکته و اهمیت داشتن دنبال کننده و حضور در این شبکه‌ها به‌عنوان یک رسانه شما ممکن است برای به دست آوردن مخاطب و به عبارتی عقب نماندن از رقبا برای خرید دنبال کننده و بالا بردن تعداد اعضاء وسوسه به خرید آنها و یا اتکا به روش‌های غیراخلاقی برای بالا بردن این اعضاء در مدت‌زمان کمتر شوید. اما آیا این روش درست است؟ و اگر درست نیست، چرا و دلیل آن چیست؟پاسخ کوتاه به این موضوع این است که این کار را تحت هر شرایطی نباید انجام دهید . . . که در ادامه سه مورد از دلایل اصلی و موجه برای این کار برای شما مطرح می‌کنم.

 دنبال کننده و مخاطب دو مقوله جدا هستند:

اگر تصور می‌کنید که تعداد دنبال کنندگان شما، برابر با تعداد افرادی است که پیام شمارا می‌بینند، سخت در اشتباه هستید. اغلب به‌راحتی می‌توانید از طریق مشاهده تعداد نفراتی که پیام شمارا دیده‌اند (در فیسبوک، تلگرام یا …) به‌راحتی می‌توانید به این واقعیت پی ببرید که تعداد بازدید انجام‌شده از محتوای منتشرشده توسط شما تفاوت فاحشی از تعداد اعضاء کانال یا صفحه شما در این صفحات دارد. بنابراین نباید برافزایش تعداد اعضاء بدون توجه به افزایش تعداد مخاطبین تمرکز داشته باشید.

CXSt8bxU0AE_1Vv

دنبال کننده‌های خریداری‌شده اغلب ساختگی و غیرقابل استفاده هستند:

روایت‌های مختلفی در مورد واقعی بودن یا نبودن دنبال کننده‌هایی که خریده می‌شوند، وجود دارد. حتی برخی می‌گویند که فرد فروشنده تمامی این اکانت ها را در اختیار دارد و با هر یک از آنها به‌تناوب وارد صفحه شما شده و فعالیتی انجام می‌دهد. اما از این موضوع‌ها که بگذریم این موضوع به جد قابل تائید است که هرگز یک فرد واقعی و فعال و باهدفی معقول در راستای ارتباط با شما در پشت هیچ‌یک از این اکانت ها وجود ندارد.

هدف شما باید ایجاد تعامل باشد:

اگر می‌خواهید از جذب عضو و به عبارتی لایک شدن توسط اعضاء قدمی فراتر بردارید و مخاطبین شما و برند شمارا دوست داشته باشند، باید بر ایجاد تعامل تمرکز داشته باشید. این تنها راه کسب اطمینان از این موضوع است که مردم شما و برند شمارا دوست دارند و هرروز مطالب و محتوای منتشرشده از طرف شمارا دنبال می‌کنند. با افزایش یافتن میزان تعامل شما با مخاطبین و همین‌طور میزان تعامل آنها با شما احتمال افزایش پیدا کردن حداقل سود شما از کسب‌وکار خودتان هم افزایش پیدا می‌کند، پس بر جنبه اجتماعی بودن کسب‌وکار خودتان تمرکز داشته باشید.

خوب حالا اگر این مخاطبین را نخریم، چکار باید بکنیم؟

– سرگرم کنید و آموزش دهید: اگر به‌طور مستمر محتوایی سرگرم‌کننده یا آموزش‌دهنده منتشر کنید (یا حتی هر دو آنها را انجام دهید) این کار موجب افزایش تعامل شما با مخاطبین می‌شود و از این طریق دومین دور از مخاطبین خود یعنی دوستان مخاطبین خود را به سمت خود جلب می‌کنید.

– با مخاطبین تعامل برقرار کنید: سؤال بپرسید، سؤال‌ها را پاسخ دهید، با آنها گفتگو مستقیم وزنده از طریق کانال‌های اجتماعی داشته باشید و بدانید که این ارتباطات همیشه تأثیر مثبتی بر تعامل شما و میزان تعامل آنها با شما خواهد داشت.

– از نتایج و تحلیل‌های آماری تعامل خود با مخاطبین استفاده کنید: اگر به نتایج این تحلیل‌ها دسترسی دارید، به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که در چه ساعتی باید محتوای خود را منتشر کنید که بالاترین و بهترین نتایج را کسب کنید و همچنین چه نوع محتوایی بالاترین نتیجه را برای شما دارد.

 

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا