شما اینجا هستید: خانه / بازاریابی / آموزش بازاریابی / چگونه برند خود را تعریف کنیم؟

چگونه برند خود را تعریف کنیم؟

 

 

تعیین هویت برند

این مرحله اولین قدم برای برندینگ و تعیین استراتژی های کلی شرکت شما خواهد بود. برای معرفی برند خود به دیگران باید در ابتدا بخوبی آن را بشناسید، با تعریف صحیح برند خود پایه و اساس لازم را برای قدم های بعدی مانند استراتژی تبلیغات مشخص خواهید کرد. طراحی لوگو، رنگ سازمانی، وبسایت، پلن های تبلیغاتی و نوع مشتریان شما وابسته به این مرحله بوده و با پاسخگویی به سوالات زیر به آن دست خواهید یافت.

زمان لازم برای پاسخگویی به این سوالات کمتر از ۲ ساعت خواهد بود ولی دقت در تکمیل آن تاثیر بسزایی در آینده برند شما خواهد داشت.

سوالات تعیین شخصیت برند:

  •  چه محصولات/خدماتی توسط برند شما ارائه میشود؟ کیفیت این خدمات و محصولات در چه سطحی است؟
  • ارزش اصلی محصولات یا خدمات شما در چیست؟ ارزش های شرکت شما چیست؟
  •  هدف و ماموریت شرکت و برند شما چیست؟
  • تخصص شرکت شما در چه زمینه ای است؟
  • بازار هدف شما کجاست و محصولات و خدمات شما چه افرادی را جذب خواهد کرد؟
  • شعار اصلی شرکت شما چیست و چه پیامی را به مخاطب منتقل خواهد کرد؟
  • با توجه به پاسخ های خود به سوالات قبلی شخصیت و کاراکتر شرکت و برند خود که معرف محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما است را تجسم کنید. چه تصویر از او خواهید داشت؟ بطور مثال شخصیت شرکت شما خلاق است یا پرانرژی؟
  • شخصیت برند خود را با مشتریان بالقوه شرکت مقایسه کرده و ارتباط میان آن دو را شناسایی کنید. چه افرادی با چه نوع شخصیت و ویژگی هایی با برند شما ارتباط برقرار خواهند کرد؟

نکات تکمیلی:

  • زمان پاسخگویی به سوالات همواره مشتریان و بازار هدف شرکت را در ذهن داشته باشید.
  • به سوالات بالا با صداقت و وسواس پاسخ دهید.

هنگام مراجعه به مشاورین برندینگ و یا حتی شرکت های تبلیغاتی پاسخ سوالات را همراه خود برده و عملکردی متناسب با آن را از ایشان بخواهید. سرنوشت شرکت  و مسیری که در آینده خواهید پیمود وابسته به عملکرد امروزتان و نوع هدف گذاری تبلیغاتی شرکت شماست. بعنوان مثال انتخاب اشتباه برای نام برند یا طراحی لوگو نامناسب میتواند موجب از دست رفتن بخش زیادی از مشتریان بالقوه شما شود.
 

مطالب داغ

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا