این روزها نقل و نبات محفل اکثر دپارتمان های بازاریابی دیجیتال، توصیه به حضور در شبکههای اجتماعی است. به راستی چرا شبکه های اجتماعی جدیدترین ابزار برای ایجاد و حفظ محبوبیت برندتان در دنیای دیجیتال هستند؟بر اساس گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ سایت GWI، هر کاربر اینترنت به طور میانگین روزانه ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کند که این عدد در مقایسه با سال ۲۰۱۲ که برابر با ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه بوده، رشد ۱۳ دقیقهای داشته است.
از نظر تقسیم بندی دموگرافیک، افراد جوانتر و با سطح درآمدی پایینتر بیشترین زمان را در این فضا سپری میکنند.در سراسر دنیا ۹۲درصد از افراد بزرگسال (بالای ۱۶ سال) حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی حساب کاربری داشته و ۷۸ درصد آنها در یکی از شبکه ها فعالانه حضور دارند.بیشتر افراد از این ابزارها برای ارتباط با دوستان خود (۴۴ درصد) و سپس پر کردن اوقات فراغت و گذراندن زمان (۳۹ درصد) استفاده می کنند.
شبکه های اجتماعی مکانی است که مخاطبانتان می توانند باور کنند پشت پرده کسبوکارتان آدمهای واقعی حضور دارند، آدمهایی که دغدغه های آنها را می فهمند و نیازهای آنها را میشناسند.آدم هایی که می خواهند با عکسی از صبحانه ی دورهمی و یا ابزار تبریک سال نو از این دریچه لذتشان را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. اما بخاطر داشته باشید که هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی تنها سرگرمی و تفریح نیست!برندهای مطرح دنیا با تولید محتوای مرتبط و مناسب، از این رسانههای سودمند برای حفظ محبوبیت خود بهره میبرند.
آیا می دانید لحن و ساختار محتوایی که در هر یک از شبکه های اجتماعی منتشر می شود باید چگونه باشد؟
آیا می دانید محتوای تولیدی شما باید چه زمان و در چه جایی انتشار یابد؟
ویژگی های افراد علاقمند به شناخت محصولات و خدمات شما چیست؟
چه نوع محتواهایی می بایست در هر یک از شبکه های اجتماعی شما تولید و مدیریت شود که قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته باشد؟
و هزاران سوال دیگر…
با خرید کتاب بازاریابی شبکه های اجتماعی با مبلغ 20 هزار تومان هوشمندانه فعالیت کنید
..