شما اینجا هستید: خانه / بازاریابی / ۵ ویژگی از نام شرکت های بزرگ

۵ ویژگی از نام شرکت های بزرگ

 

رمز و رازش چیست؟

درحالی که یک نام هوشمند و مناسب می تواند طرفداران شما را تحت تاثیر قرار دهد، انتخاب یک نام نامناسب و کسل کننده، عدم شور و شوق افراد جدید نسبت به سرمایه گذاری در آن را در پی خواهد داشت. با این حال هیچ وقت برای تغییر نام یک شرکت دیر نیست. برخی از بزرگترین شرکت ها زمانی که ایده بهتری به نظرشان رسیده است، نام شرکت خود را تغییر داده اند. برای مثال زیراکس قبلا نامش هالوید بود یا نیسان که قبلا داتسون نامیده می شد و یا LG که قبلا Lucky and GoldStar Co بود.

انتخاب نام مناسب ممکن است در یک لحظه به ذهن برسد یا حاصل سالها کار و تجربه باشد. در حالی که هیچ فرمول جادویی برای انتخاب نام وجود ندارد، در اینجا ۵ ویژگی مشترک در تمامی اسامی شرکت های بزرگ را با هم بررسی می کنیم.

signs-you-are-a-socially-responsible-person

آیا به اندازه کافی چسبنده است؟

نام شرکت های خوب “چسبندگی” خاصی دارد. در طول فرآیند طوفان فکری brainstorming (فرایندی است که افرادی خاص یا گروهی خاص با هم درباره انتخاب یا تصمیم گیری روی موضوع خاصی همفکری می کنند) زمان قابل توجهی را برای این فرایند در نظر می گیرند و حتی وقتی نام خوبی پیدا کردند، فرایند را قطع نمی کنند. بهترین نام بدون اینکه نیاز به رجوع داشته باشد به خاطر سرده می شود. شاید تعجب کنید نام ها چقدر سریع از ذهن شما پاک می شوند، اگر نامی را پیدا کنید که بتوانید بخاطر بسپارید شانس اینکه مشتری هم آن را بخاطر بسپارد زیاد است.

نام کوتاه دلنشین است

چه چیزی بین نام های Nike, Apple, Facebook, Twitter, Dreamworks, Pixar, و eBay مشترک است؟ بله همه آنها شرکت های موفق هستند. غیر از آن نام همه آنها نیز دو بخشی است. مطالعات نشان می دهد که اختصار باعث بخاطر سپردن می شود، بنابراین عاقلانه است که شرکت ها نام کوتاه و کوبنده انتخاب کنند تا از یاد مشتری خارج نشود. درحالی که برخی ادعا کنند نام های طولانی می تواند جالب باشد، اغلب اوقات این یک نقطه ضعف است. نام شرکت It’s A Mad, Mad, Mad Computer World نه تنها راحت به خاطر سپرده نمی شود، بلکه بعضی افراد علاقه ای به بازگویی آن در میان دوستان خود ندارند.

کارا هستند

کار یا سرویسی که می خواهید ارائه کنید را در نظر بگیرید. در سال ۱۹۹۸ مارک اندرسون یکی از بنیانگذاران Netscape روی پروژه رایگان و متن باز open-source با نام née Mosaic کار می کرد. مارک اندرسون با نام موزائیک موافق بود ولی این برنامه به انداره کافی برای او سریع و امن نبود. بنابراین اندرسون تصمیم به بازنویسی برنامه گرفت که نرم افزار قبلی خود را نابود می کرد و آن را گودزیلا نامید. در سال ۲۰۰۲ اندرسون برنامه جدید خود را ارائه کرد که موزائیک گودزیلا – موزیلا Mozilla – نام داشت و تغییر بزرگی در دنیای وب ایجاد کرد. فایر فاکس موزیلا در حال حاضر یکی از مرورگرهای اینترنت است که بصورت گسترده در سطح جهان از آن استفاده می شود.

داستانی را بیان می کند

بعضی از نام ها بطور ناگهانی به ذهن می آیند، زمانی که این اتفاق می افتد از این فرصت استفاده کنید. در روز شکرگذاری سال ۱۹۰۴ شرکت Holt Tractor Co در حال عکاسی از آخرین مدل تراکتور بخار خود بود. به گفته موسس شرکت بنجامین هالت عکاس اشاره کرد چطور تراکتور “مانند یک خون آشام caterpillar می خزد”. هالت نظر را شنید و گفت “کاترپیلار، همین است. این نام برای آن است”. در سال ۱۹۱۰ هالت بصورت رسمی نام تجاری کاترپیلار را برای تجهیزات ساختمانی شرکت ثبت کرد. درسی که می گیریم این است که همیشه گوش بزنگ باشید، هر چیز الهام بخشی ممکن است هر زمان اتفاق بی افتد.

زبان جدیدی را خلق می کنند

ساختن یک لغت نباید آخرین راه چاره باشد، بلکه باید اولین گزینه باشد. موسسان گوگل یا گیزمودو Gizmodo نام شرکت خود را در کتاب یا جای دیگری پیدا نکرده اند. برای اینکه قبلا چنین نام هایی وجود نداشت. ترکیب دو واژه یا مفهوم با یکدیگر، تلفظ نادرست یک کلمه، خارج از چارچوب فکر کنید. مشتریان متوجه می شوند وقتی شما ریسک می کنید و سعی می کنید خود را از رقبایی که مطمئن بازی می کنند، جدا کنید و از آن قدردانی خواهند کرد. بنابراین اجازه دهید رقبا نام ساده انتخاب کنند و شما سعی کنید که متفاوت باشید

دیو اسمیت

مطالب داغ

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا