شما اینجا هستید: خانه / مقالات / کارآفرينی / حقایق جالب و باورنکردنی از طرز فکر افراد و کارآفرینان موفق

حقایق جالب و باورنکردنی از طرز فکر افراد و کارآفرینان موفق

 

main_1

یک مورد خاص در بین افراد و کارآفرینانی که استارتاپ خود را راه اندازی کردند و به اوج رساندند وجود دارد که در کارآفرینانی که استارتاپ خود را در همان مراحل ابتدایی نگه داشته اند و رشد نکرده اند، وجود ندارد.اگر زندگینامه کارآفرینان بزرگ دنیا را مطالعه کنید، به طور ناخودآگاه و غیر مستقیم عادات خارج از عرفی خواهید دید که توقع نداشتید. در این پست  5 تا از مهمترین و تاثیر گذارترین عاداتی که در بین کارآفرینان بزرگ و افراد موفق وجود دارد به صورت غیر مستقیم از آنها استفاده میکنند را برای شما تهیه کرده ایم که میتوانید شما هم در زندگی از آنها استفاده کنید تا سریع تر تبدیل به یک فرد موفق شوید :

1-
0_1

 

بر خلاف تصور عموم  از “ایده بزرگ” ، تناقضی در کسب و کار وجود دارد که با این طرزفکر جور در نمی‌آید. ایده های بزرگ کوچک و ساده هستند، متمرکز و متفاوت که می‌توانند یاخته ی خاصی از بازار را یا دسته محصولات را به نفع خودشان تصرف کنند. کِوین سیسترام یک پایگاه همراه گوشی موبایل می ساخت که متوجه شد یک قسمت از کسب و کاری که در حال توسعه آن است بازخورد خوبی دارد و آن اشتراک گذاری عکس است، پس تنها بر روی اشتراک گذاری عکس متمرکز شد و اینچنین بود که اینستاگرام (Instagram) بوجود آمد.

 

1_1

اگر شما نمیتوانید ایده کسب و کارتان را بر پشت کارت ویزیتتان بنویسید یا به یک بچه 10 ساله توضیح دهید، احتمالا یک ایده بزرگ دارید، یک ایده بد!

2- از فاز استارتاپ استفاده کنید –دره ی مرگ- تا ریسک و آزمایش کنید.
2_1

بجای دنبال کردن راه های عرف و محتاط بودن در شروع، کارآفرینان برند-ساز از “دره ی مرگ” استفاده می‌کنند تا آزمایش کنند و ایده ساده شان را تقویت کنند.

استارتاپ شما ممکن است در دره مرگ سقوط کند و بمیرد، اما کارآفرینان حرفه ای باور دارند فاز اولیه کسب و کار یعنی فاز شروع مهمترین و با ارزش ترین فاز و زمان است زیرا شما در این فاز میتوانید از هیچ چیز، همه چیز بسازید. وقتی مارک زوکربرگ فیس بوک را راه اندازی کرد، کوچک فکر کرد و ابتدا شروع به آزمایش کرد. او تصمیم گرفت ایده اش را بر روی دانشجوهای هاروارد تست کند و ویرایش کند و دوباره تست کند.

3- بدانید وقتی مردم میپرسند “دقیقا داری چیکار میکنی؟” شما در حال انجام کاری مهم هستید !
3_1

 

وقتی ایده جدیدی داشته باشید اکثر مردم شما را “دیوانه” خطاب خواهند کرد.

باید رفتاری خارج از عرف داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کنید، یعنی واکنش نشان ندهید و به غریزه تان اعتماد کنید و جلو بروید. شما باید بدانید وقتی ایده ارزشمندی دارید که “فضای خالی” بازار را پر میکند، چیزی که در بازار جدید است و چشمگیر، باید به جلو یورش ببرید و ایده تان را عملی کنید. مردم عادی نمیتوانند خارج از عرف و چهارچوب فکری ثابت، فکر کنند و همیشه فکر می‌کنند ایده‌هایی که تا به امروز آمده، بهترین ایده‌هایی هستند که می‌توانستند بوجود بیایند، اما کارآفرینان، شورشی  هستند و همیشه بدنبال جایگزین های بهتر و بچنگ آوردن فرصت‌ها هستند. در سال 1980 وقتی فرِد کارل جی آر میزهایی برای آشپزخانه اش میخواست تا خانومش راحت‌تر کار کند، چیزی را که می‌خواست در بازار پیدا نکرد، فقط میزهای رستوران‌ها بودند که آنها هم به حد کافی کوچک نبودند پس تصمیم گرفت این فضای خالی بازار را پر کند، او شروع کرد به ساخت میز های کوچکی مخصوص آشپزخانه، بعد ها وقتی مردم او را دیوانه خطاب کردند اهمیتی نداد و عمدا نام برند میز های خود را وایکینگ (Viking) گذاشت. برندی که میز‌های آشپزخانه را برای اولین بار به خانه مردم آورد.

4- به حرف دل و احساساتشان به اندازه قوه درکشان گوش دهید.
4_1

 

یک کارآفرین بزرگ می‌خواهد پول بسازد، شما هم احتمالا به همین خاطر میخواهید کارآفرین شوید اما باید بدانید هدف شما باید چیزی بیشتر از پول بیشتر باشد.

پیدا کردن ایده کسب و کارتان همان پیدا کردن هدفتان است. هدف شما باید گره کوری با داستان اعماق وجودتان خورده باشد؛ حس ساختن آینده خودتان و کسب و کارتان.

ایناسِنت (Innocent) توسط سه دانشجوی فارغ التحصیل کمبریج بنا نهاده شد که در سال 1998 از شغلشان استعفا دادند. ایده کوچک در پشت ایناسنت، اعتبار بود. همانند شعار تبلیغاتیشان “میوه، همه اش میوه و هیچ چیز بجز میوه“.

 

5_1

در روزهای اولیه، ایناسنت شروع به آزمایش کرد و از ترکیب میوه های مختلف استفاده کرد و اجزای آنها را در معرض دید مردم قرار داد، و بازخوردی که از مردم گرفت بهترین کیفیت و بیشترین خواسته شان را به آنها داد.

5- روند یا دسته جدیدی ایجاد کنید بجای اینکه با روند بازار پیش روید.
6_1

کارآفرینان پیش رفته بدنبال پالس هایی از چیز هایی هستند که در حال اتفاق افتادن است، نه چیزهایی که اتفاق افتاده؛ آنها بدنبال آن هستند که مشتری بدنبال چیست.

آنها یک طرز فکرخارج از چهارچوب فکری عام دارند. آنها از بیرون به درون شروع به فکر کردن میکنند. مانند مثال اگر میخواهید اتومبیل تولید کنید، بهتر است راه کارآفرینان بزرگ را پیش بگیرید و سری به تحقیقات دانشمندان مکانیک و اقتصاد دانان از آینده اتومبیل بزنید تا آینده پیش رو را در چشم انداز خود لحاظ کنید بجای اینکه ببینید در بازار الان چه نوع اتومبیلی خوب فروش میرود.

این 5 درس ساده هستند اما خارج از چهارچوب عمده روند کسب و کارها. این روش ها زیاد در روند کارآفرینان بزرگ قابل مشاهده نیست زیرا برای آنها کاملا بدیهی است. به همین علت است که اینقدر مهم هستند.

برگرفته از کارآفرینان جوان

مطالب داغ

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید
رفتن به بالا