شما اینجا هستید: خانه / آنچه لازم است بدانیم / “داب اسمش” و دوران جدید مشارکت با برندها

“داب اسمش” و دوران جدید مشارکت با برندها

داب اسمش اتفاق تازه این روزهای شبکه های اجتماعی به است. اتفاقی که به نظر می رسد بعد عکس سلفی، دوره جدیدی از رفتارهای مشارکتی مردم با برندها را نیز در پی دارد.حدود دو سالی می شود که سلفی گرفتن با محصولات مختلف در پوزیشن های مختلف و ارسال آن برای پیچِ برندهای مختلف در قالب مسابقه، تنها شیوه مشارکت بصری مردم با برندها بود که رفته رفته جذابیت خود را از دست داد

timthumb (1)

اما داب اسمش چیست”داب اسمش (DubSmash) نام اپلیکیشنی است برای گوشی های اپل و اندروید که کاربران با استفاده از آن می توانند تصویر خود را بر روی صدای دیگران بگذارند. برای نمونه می توانید دیالوگی را از یک فیلم سینمایی یا بخشی از یک ترانه را انتخاب کنید و به اصلاح با آن لب بزنید. این کار را با صدای شخصیت های معروف و غیرمعروف هم می توان انجام داد.

این پدیده جدید شبکه های اجتماعی برای برندهای چابک می تواند بهترین سوژه کار باشد. تجربه رفتار مردم ایران در قبال رسانه ها نشان داده که در این گونه رویدادها به خوبی مشارکت می کنند. تجربه نشان داده که اساسا مردم ایران علاقه زیادی به ارسال عکس و فیلم برای مسابقات گوناگون دارند. تا جایی که سلفی و جایزه نزدیکی عجیبی با هم پیدا کرده اند و پیج اینستاگرام اکثر برندها را که باز می کنی عکس های سلفی به همراه جایزه را می بینید.

اما برندهای چابک از اپیدمی ها به نفع خود به خوبی استفاده می کنند. این بهره گیری از اپیدمی ها مختص برندهای ایرانی نیست و برندهای معتبر خارجی نیز چنین می کند. تا اینجا مهمترین برندی که توانسته از این موج (یعنی داب اسمش) به خوبی استفاده کند آسان پرداخت است. داستان بر می گردد به آگهی آخر این برند که به صورت تهیه شده بود و نزد عموم، کلام آن نیز به یاد مانده بود. “آپ ایکس وان” نوید بردن یک خودرو بی.ام.و را در آگهی تکرار می کرد. موسیقی نامتعارف این آگهی سوژه برخی از دوستان برای ساخت کلیپ به سبک داب اسمش آن هم به صورت خوش جوش شد. اما این برند با هوشمندی و با مشاوره و راهبری این آژانس از این نشانه های علاقه مندی استفاده کرده و حالا کنترل این موج را بدست رفته است. وقتی سری به پیج آسان پرداخت می زنید می بینید خبری از مسابقه سلفی نیست و حالا مردم برای این پیج کلیپ های خود را که از موسیقی آگهی تلویزیونی این برند استفاده شده ارسال می کنند

برندهای چابک مهترین پیامی که برای مخاطب دارند زنده بودن و پویا بودن است. برای نشان دادن اینکه یک برند زنده و پویا است گاهی نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. گاهی احیای یک برند با یک همچنین خلاقیتی اتفاق می افتد. باید به دست اندرکاران این پروژه دستمریزاد گفت. به نظر می رسد ذهن مدیران به مرور بخشی از تصمیمات را به حوزه دیجیتال مارکتیگ اختصاص می دهد. نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی مردم انکار ناپذیر است و فکر کردن به آناجتناب ناپذیر.

حالا باید منتظر بود و دید سایر برندهای ایرانی در مورد داب اسمش چه عکس العملی نشان می دهند. به نظر شما این موضوع فراگیر می شود؟ آیا اطرافیان شما و یا خود شما هم کلیپ های داب اسمش تولید کرده اید؟

درباره مهدی قربانی

مهدی قربانی هستم. علاقمند به بازاریابی و برندینگ هستم.سایت شخصی خودم در خصوص بازاریابی راه اندازی شده است.در اینجا من تمامی اندوخته ها و تازه هایی را که در این عرصه می آموزم با شما به اشتراک می گذارم.با نظراتتون در ارایه مطالب بهتر من را یاری کنید

2 نظر

  1. سلام دوستان

    من یه برنامه آموزشی برای برنام داب اسمش (dubsmash) ساختم که میتونید اونو از توی بازار دانلود کنید

    به تمام مشکلاتتون پاسخ دادم و آموزش ها هم به صورت کامل و تصوریه

    ممنون میشم نظراتتون رو بعد از اینکه برنامه رو مشاهده کردید و مشکلاتتون برطرف شد باهام در میون بذارید.

    اینم لینک دانلود از بازار:

    https://cafebazaar.ir/app/ir.shamea.dubsmash/?l=fa

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا